قرآن کریم.
آموزگار، ژاله (1391). تاریخ اساطیری ایران. تهران: سمت.
اکبری مفاخر، آرش (1384). روان انسانی در حماسههای ایران. تهران: ترفند.
امیری، مژگان (فروردین 1391). «نگرش فلسفی- اسطورهای در ادبیات داستانی معاصر». کتاب ماه ادبیات. شماره 60 (پیاپی 174). صص 103- 94.
انوری، حسن (1380). صدای سخن عشق. تهران: سخن.
الیاده، میرچا (1372). رساله در تاریخ ادیان. ترجمه جلال ستاری. تهران: سروش.
ــــــــــــ (1391). تصاویر و نمادها. ترجمه محمدکاظم مهاجری. تهران: پارسه.
بهار، مهرداد (1376). از اسطوره تا تاریخ. تهران: چشمه.
ــــــــــــ (1378). پژوهش در اساطیر ایران. تهران: آگه.
بهرامی، مهین (1355). «سووشون». مجله سخن. سال 25.
پاینده، حسین (فروردین 1393). «بزرگداشت سیمین دانشور». کتاب ماه ادبیات. شماره 84. صص 93- 91.
پورخالقی چترودی، مهدخت (1387). درخت شاهنامه. ارزشهای فرهنگی و نمادین درخت در شاهنامه. مشهد: آستان قدس رضوی.
تاواراتانی، ناهوکو (1385). ادبیات تطبیقی مار و کاج. سمبولهای جاودان در ادبیات فارسی و ژاپنی. تهران: بهجت.
تفلیسی، حبیش بن ابراهیم (1387). کامل التعبیر. تعبیر خواب. تصحیح و برگردان ابوالفضل موسوی گرمارودی. قم: دلیل ما. چاپ سوم.
جوادی، شفیع (1373). گیاهان مقدس. تهران: ارشاد.
حافظ، شمسالدین محمد (1385). دیوان حافظ. براساس نسخه تصحیح شده غنی- قزوینی. به کوشش رضا کاکایی دهکردی. تهران: ققنوس.
حکمت، علیاصغر (1387). امثال قرآن. آبادان: پرسش.
دانشور، سیمین (1349). سووشون. تهران: خوارزم.
دوبوکور، مونیک (1376). رمزهای زندهجان. ترجمه جلال ستاری. تهران: مرکز.
رحیمیان، هرمز (1385). ادوار نثر فارسی از مشروطیت تا انقلاب اسلامی. تهران: سمت.
رسمی، سکینه (پاییز و زمستان 1389). «همپیوندی درخت و اشراق و بازتاب آن در شعر سهراب سپهری». زبان و ادب فارسی. نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز. سال 53. شماره مسلسل 220. صص 65- 43.
رضایی، مهدی (1383). آفرینش و مرگ در اساطیر. تهران: اساطیر.
رنگچی، غلامحسین (1372). گل و گیاه در ادبیات منظوم فارسی تا ابتدای دوره مغول. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
زمردی، حمیرا (1385). نقد تطبیقی ادیان و اساطیر. تهران: زوار.
سیدحسینی، رضا (1384). مکتبهای ادبی. جلد دوم. تهران: نگاه.
شایگانفر، حمیدرضا (1380). نقد ادبی. تهران: دستان.
شمیسا، سیروس (1383). انواع ادبی. تهران: فردوس.
ـــــــــ (1386). بیان. ویراست چهارم. تهران: میترا.
شوالیه، ژانن- گربران، آلن (1379). فرهنگ نمادها. ترجمه سودابه فضایلی. تهران: جیحون.
علی بن ابیطالب (ع) (1383). نهجالبلاغه. ترجمه محمد دشتی. قم: پارسایان.
فاضلی، فیروز و دیگران (1392). «رهیافتِ میان فرهنگی به گیاه و درخت در اساطیر و ادبیات».
نشریه ادبپژوهی گیلان. شماره 23. صص 23- 9.
قبادی، حسینعلی (فروردین 1393). «بزرگداشت سیمین دانشور». کتاب ماه ادبیات. شماره 84 .پیاپی 198. صص 93- 91.
کمالیبانیانی، محمدرضا و توحیدیفر، نرجس (1392). «صور مثالی آنیموس یونگ در رمان سووشون». مجله مطالعات ادبیات تطبیقی. سال هفتم. شماره 25. صص 73- 93.
کوروجی کویاجی، جهانگیر (1380). بنیادهای اسطوره و حماسه ایران. با پیوست دو نقد روان شناختی از مهرداد بهار. گزارش و ویرایش جلیل دوستخواه. تهران: آگاه.
گورین، ویلفرد و دیگران (1370). راهنمای رویکردهای نقد ادبی. ترجمه زهرا میهنخواه. تهران: اطلاعات.
مصطفوی، مصطفی (1383). چگونه آفریده شدیم. خلقت جهان هستی از دیدگاه قرآن و احادیث. کاشان: مرسل.
میرعابدینی، حسن (1386). صد سال داستاننویسی ایران. تهران: چشمه.
نامور مطلق، بهمن و دیگران (1387). اسطوره متن هویت ساز. «حضور شاهنامه در ادب و فرهنگ ایرانی». تهران: علمی و فرهنگی.
نیکوبخت، ناصر و دیگران (1388). «بررسی کهنالگوی آب و درخت در شعر طاهره صفارزاده». فصلنامه پژوهشهای ادبی. سال ششم. شماره 24. صص 167- 145.
هدایت، صادق (1333). سه قطره خون. تهران: سرو.
یاحقی، محمدجعفر (1375). فرهنگ اساطیر و اشارات داستانی در ادبیات فارسی. تهران: سروش.
یونگ، کارل گوستاو (1368). چهار صورت مثالی. ترجمه پروین فرامرزی. مشهد: آستان قدس رضوی.